υγεια

Υποτονικά, ισοτονικά και υπερτονικά ποτά – ποια είναι η διαφορά

Τα υποτονικά υγρά έχουν μικρότερη πυκνότητα από τα άλλα υγρά του σώματος. Έχουν λιγότερα διαλυμένα συστατικά ανά 100ml (συνήθως 2-3γρ ανά 100ml), που απορροφώνται από το σώμα πιο γρήγορα από το νερό και επιτυγχάνουν γρήγορη ενυδάτωση. Υποστηρίζεται ότι τα υποτονικά ροφήματα επιταχύνουν τηταχύτητα απορρόφησης του νερού από το σώμα, εμποδίζοντας ή καθυστερώντας έτσι την αφυδάτωση.

 

 

Τα ισοτονικά υγρά έχουν την ίδια πυκνότητα σε διαλυμένα συστατικά με τα υγρά του σώματος (συνήθως 5-7γρ ανά 100ml). Θα απορροφηθούν είτε τόσο γρήγορα, είτε ίσως, λίγο γρηγορότερα από όσο το νερό, ανάλογα με τις συνθήκες άσκησης. Τα υπερτονικά υγρά έχουν μεγαλύτερη πυκνότητα από τα υγρά του σώματος και θα απορροφηθούν αργά. Υποστηρίζεται ότι προσφέρουν στους αθλητές αναπλήρωση ενέργειας και ότι αντικαθιστούν τη χαμένη ενέργεια.
Η επιλογή υγρών που θα κάνετε εξαρτάται από το αν πρέπει να αντικαταστήσετε υγρά γρήγορα ή πρέπει να αναπληρώσετε ενέργεια ή και τα δύο. Οι περισσότεροι άνθρωποι βρίσκουν τα υποτονικά ποτά σαν τα καλύτερα για γρήγορη αναπλήρωση υγρών. Κάποιοι άλλοι ίσως να προτιμούσαν τα ισοτονικά ροφήματα. Δοκιμάστε και τα ισοτονικά και τα υποτονικά ροφήματα, για να βρείτε πιο σας ταιριάζει καλύτερα.
Τα υπερτονικά υγρά έχουν μεγαλύτερη πυκνότητα από τα υγρά του σώματος και θα απορροφηθούν αργά. Υποστηρίζεται ότι προσφέρουν στους αθλητές αναπλήρωση ενέργειας και ότι αντικαθιστούν τη χαμένη ενέργεια.
Τα υπερτονικά ροφήματα περιέχουν περισσότερους υδατάνθρακες (σάκχαρα). Είναι σχεδιασμένα για να αναπληρώνουν τη χαμένη ενέργεια και να διατηρούν η μεγαλώνουν τα επίπεδα σακχάρου του αίματος μάλλον πάρα να αναπληρώνουν το νερό. Μπορεί να αξίζουν να τα πάρετε αν έχετε ασκηθεί σκληρά για 2 ώρες ή περισσότερο και /ή αν ο ρυθμός εφίδρωσης σας είναι μικρός.
 της  Γεωργίας Κατσογριδάκη Κλινική Δαιτολόγος Διατροφολόγος
zougla.gr
loading...

Σχόλια

σχόλια

Previous post

Σπιτικά γιατροσόφια για τις ημικρανίες

Next post

Σύμμαχος ευεξίας τα αμύγδαλα