διατροφη

Τα 5 εντυπωσιακά οφέλη του αβοκάντο

 

Τα 5 εντυπωσιακά οφέλη του αβοκάντο

 

 

Κάποτε ήταν ανήκουστο να βάλει κάποιος το αβοκάντο στη διατροφή του αν ήθελε να χάσει κιλά.

Κι αυτό γιατί το αβοκάντο είναι το μοναδικό φρούτο που περιέχει τόσα πολλά λιπαρά και άρα πολλές θερμίδες. Εκατό γραμμάρια από αυτό το φρούτο περιέχουν 42 ml νερού, 7 γραμμάρια υδατάνθρακα, 2 γραμμάρια πρωτεΐνη και 16 γραμμάρια λίπους. Δηλαδή το 80% των θερμίδων προέρχεται από το λίπος.

Το αβοκάντο μπορεί να έχει πολλές θερμίδες αλλά έχει και πολλά οφέλη. Και πρώτα απ’ όλα φαίνεται πως καταστέλλει την πείνα με αποτέλεσμα να βοηθάει τελικά στην πρόσληψη λιγότερων θερμίδων στο σύνολο της ημέρας. Πώς το ξέρουμε αυτό;

Πρόκειται για το συμπέρασμα μιας μελέτης που έγινε από ερευνητές του Πανεπιστημίου Loma Linda της Καλιφόρνια και δημοσιεύθηκε στο Nutrition Journal. Μισό αβοκάντο μαζί με το μεσημεριανό αυξάνει το αίσθημα της πληρότητας και περιορίζει τη λαχτάρα για τσιμπολόγημα αργότερα.

Τα πέντε οφέλη του αβοκάντο
1. Θα σε βοηθήσει να αδυνατίσεις ή να σταθεροποιήσεις τα κιλά σου
Ερευνητές από το Πανεπιστήμιο Loma Linda εξέτασαν κατά πόσο επηρεάζει το αβοκάντο τον κορεσμό της πείνας, το “ζάχαρο” του αίματος, την ινσουλίνη και το τσιμπολόγημα σε 26 υπέρβαρα αλλά υγιή άτομα. Οι συμμετέχοντες άλλοτε έτρωγαν απλώς το μεσημεριανό τους και άλλοτε προσέθεταν σ’ αυτό μισό φρέσκο αβοκάντο. Διαπιστώθηκε ότι περιλαμβάνοντας το αβοκάντο στο μεσημεριανό γεύμα, η όρεξη ήταν κατά 40% μειωμένη μετά από τρεις ώρες και κατά 28% μειωμένη μετά από πέντε ώρες. Επίσης, η προσθήκη του αβοκάντο στο γεύμα δεν αύξησε το “ζάχαρο” του αίματος. Εξάλλου, το αβοκάντο έχει χαμηλό γλυκαιμικό δείκτη.

2. Μειώνει σημαντικά την κακή χοληστερίνη
Μια πολύ πρόσφατη έρευνα έδειξε για άλλη μια φορά αυτό το εντυπωσιακό αποτέλεσμα. Το φρούτο ρίχνει όχι μόνο τη χοληστερίνη αλλά και τα τριγλυκερίδια.

3. Έχει πολύ κάλιο
Μπορεί οι μπανάνες να φημίζονται για το κάλιο που περιέχουν και γι’ αυτό να προτείνονται ως αντι-υπερτασιακή τροφή αλλά το αβοκάντο έχει ακόμα περισσότερο. Τα 100 γρ. αβοκάντο προσφέρουν το 14% της Συνιστώμενης Ημερήσιας Παροχής ενώ τα 100 γρ. μπανάνας προσφέρουν το 10%. Να σημειωθεί ότι το κάλιο είναι ένα θρεπτικό συστατικό που αρκετές φορές υπολείπεται στη διατροφή.

4. Έχει αρκετές φυτικές ίνες
Τα 100 γρ. αβοκάντο περιέχουν 5-6 γρ. φυτικές ίνες. Σύμφωνα με τους ειδικούς η μέση γυναίκα πρέπει να παίρνει 25 γρ. φυτικές ίνες την ημέρα και ο μέσος άνδρες 38 γρ. Το 25% των φυτικών ινών του αβοκάντο είναι διαλυτές και το 75% είναι αδιάλυτες. Είναι γνωστό ότι οι διαλυτές φυτικές ίνες τρέφουν τα βακτήρια που έχουμε στο έντερο κι αυτό παίζει σημαντικό ρόλο στη διατήρηση της υγείας με πολλούς τρόπους.

5. Παρέχει σημαντικές βιταμίνες και αυξάνει την απορρόφηση των καροτενοειδών
Εκτός από κάλιο, το αβοκάντο περιέχει, μαγνήσιο, βιταμίνη C, βιταμίνη Ε, φολικό οξύ, βιταμίνη K, βιταμίνη Β5 και βιταμίνη Β6 σε ικανοποιητικές ποσότητες. Ακόμη περιέχει μικρές ποσότητες μαγνησίου, μαγγανίου, χαλκού, σιδήρου, ψευδαργύρου, φωσφόρου, βιταμίνης Α, Β1, Β2 και Β3. Περιέχει βέβαια και λίπος αλλά από τη στιγμή που αυτό δεν οδηγεί σε αυξημένη πρόσληψη συνολικών θερμίδων, αλλά το αντίθετο, είναι ωφέλιμο.

Το διατροφικό λίπος βοηθάει τον οργανισμό να απορροφήσει περισσότερα θρεπτικά συστατικά από το γεύμα. Για παράδειγμα βοηθάει στην απορρόφηση των λιποδιαλυτών βιταμινών Α, D. Κ και Ε καθώς και των καροτενοειδών.

Μια μελέτη έχει βρει ότι η προσθήκη 150 γρ. αβοκάντο στη σαλάτα αυξάνει την απορρόφηση των διαφόρων καροτενοειδών 2,6-15 φορές. Μάλιστα του ίδιο το αβοκάντο είναι πλούσιο σε δύο καροτενοειδή, τη λουτεΐνη και τη ζεαξανθίνη που προστατεύουν τα μάτια. Αυτό είναι ιδιαίτερα σημαντικό διότι τα άλλα φρούτα που έχουν καροτενοειδή δεν είναι λιπαρά με αποτέλεσμα να υπάρχει μικρότερη απορρόφηση από τον οργανισμό.

 

Αποτέλεσμα εικόνας για αβοκάντο

 

Πηγή: healthyliving.gr

loading...

Σχόλια

σχόλια

Previous post

Ξυπνάτε με πονοκέφαλο; Δείτε πού οφείλεται

Next post

Προβιοτικά: Πώς διαφέρουν από τα πρεβιοτικά