διατροφη

Γιατί νιώθετε φουσκωμένοι και έχετε αέρια μετά το φαγητό και τι μπορείτε να κάνετε

Αέρια Εντέρου και Διατροφή

Γιατί νιώθετε φουσκωμένοι και έχετε αέρια μετά το φαγητό και τι μπορείτε να κάνετε

 

Μήπως νιώθετε φουσκωμένοι και έχετε αέρια μετά από κάθε γεύμα; Δεν είστε οι μόνοι.

Το αίσθημα φουσκώματος και αερίων μετά το φαγητό είναι συνηθισμένο, ειδικά μετά από ένα μεγάλο γεύμα. Και σίγουρα δεν είναι ευχάριστο, αλλά είναι κάτι που πρέπει να σας ανησυχεί;

Τι προκαλεί φούσκωμα και αέρια μετά το φαγητό;

Το φούσκωμα είναι ένας όρος που χρησιμοποιείται συχνά για να περιγράψει ένα αίσθημα άβολης πληρότητας, διογκωμένης κοιλιά και αέρια μετά το φαγητό. Το φούσκωμα συμβαίνει όταν μεγάλες ποσότητες αέρα παγιδεύονται στο έντερο σας.

Το φαγητό είναι μια κοινή αιτία φουσκώματος επειδή το σώμα μας παράγει αέρια καθώς αφομοιώνει την τροφή. Μπορούμε επίσης να καταλήξουμε να καταπίνουμε αέρα όταν τρώμε, ο οποίος παγιδεύεται στο πεπτικό μας σύστημα.

 

Τα αέρια του εντέρου προέρχονται κυρίως από τα τρισεκατομμύρια μικρόβια που αποτελούν το μικροβίωμα του εντέρου σας. Καθώς τα μικρόβια διασπούν τα συστατικά του φαγητού, απελευθερώνουν πολλά διαφορετικά μόρια, που ονομάζονται μεταβολίτες, καθώς και αέρια.

Διάφοροι παράγοντες επηρεάζουν το πόσα αέρια δημιουργούνται στο έντερο. Το πιο προφανές είναι αυτό που έχετε φάει, καθώς και οι τύποι και ο αριθμός των διαφορετικών μικροβίων που ζουν στο έντερο. Ένα άλλο είναι το χρονικό διάστημα που χρειάζεται το φαγητό για να ταξιδέψει στο έντερο σας, γνωστό ως χρόνος διέλευσης.

Είναι φυσιολογικό να νιώθετε πρήξιμο και να έχετε αέρια μετά το φαγητό;

Τα αέρια από τα έντερα είναι φυσιολογικά και ένα σημάδι ότι τους δίνουμε τις τροφές που χρειάζονται για να ευδοκιμήσουν. Είμαστε όλοι διαφορετικοί και έχουμε μοναδικά μικρόβια στο έντερο, έτσι μερικοί άνθρωποι θα παράγουν περισσότερα αέρια από άλλους.

Από την άλλη όμως μεριά τα υπερβολικά αέρια και το επίμονο φούσκωμα μπορεί μερικές φορές να προκληθούν από τροφικές δυσανεξίες, συμπεριλαμβανομένης της δυσανεξίας στη λακτόζη και της κοιλιοκάκης, ή ορισμένες παθήσεις όπως το σύνδρομο ευερέθιστου εντέρου (IBS) ή η βακτηριακή υπερανάπτυξη του λεπτού εντέρου ( SIBO ). Πιο σπάνια, το φούσκωμα και ο πόνος στο έντερο μπορεί να είναι σύμπτωμα για κάτι πιο σοβαρό, συμπεριλαμβανομένων ορισμένων τύπων καρκίνου.

Εάν αντιμετωπίζετε επίμονο φούσκωμα ή πόνους που δεν μπορούν να εξηγηθούν από μια αλλαγή στη διατροφή ή τις περιστάσεις σας (π.χ. αυξημένο άγχος), θα πρέπει να μιλήσετε με τον γιατρό σας.

Ποιες τροφές προκαλούν φούσκωμα και αέρια;

Ορισμένες τροφές που είναι πλούσιες σε ορισμένους τύπους υδατανθράκων, γνωστοί ως FODMAP μπορεί να προκαλέσουν φούσκωμα και αέρια. Αυτές περιλαμβάνει τα φασόλια, τις φακές και τα σταυρανθή λαχανικά όπως το μπρόκολο, το λάχανο ή το κουνουπίδι. Τα κρεμμύδια και οι πιπεριές μπορεί επίσης να προκαλέσουν αέρια, καθώς και ορισμένα φρούτα.

Ωστόσο, αυτές οι τροφές φυτικής προέλευσης, βοηθούν στην τροφοδοσία των «καλών» μικροβίων του εντέρου που σχετίζονται με την καλύτερη υγεία, επομένως είναι καλύτερα να τις διατηρήσετε στη διατροφή σας αν μπορείτε.

Οι τροφικές αλλεργίες και δυσανεξίες μπορούν επίσης να προκαλέσουν φούσκωμα και αέρια. Μία από τις πιο συχνές είναι η δυσανεξία στη λακτόζη, η οποία είναι μια αντίδραση στα σάκχαρα που βρίσκονται στο γάλα και τα γαλακτοκομικά προϊόντα.

Πώς μπορείτε να μειώσετε το φούσκωμα και τα αέρια μετά το φαγητό;

Τα αέρια του εντέρου είναι φυσιολογικά, ειδικά μετά την κατανάλωση πολλών τροφών με φυτικές ίνες ή ενός μεγάλου γεύματος. Εάν όμως το αίσθημα φουσκώματος και αερίων μετά το φαγητό σας ενοχλεί, υπάρχουν μερικά πράγματα που μπορείτε να δοκιμάσετε.

Η ήπια άσκηση, όπως το περπάτημα ή η γιόγκα μπορεί να βοηθήσουν τη λειτουργία του εντέρου.

Αποφύγετε την πρόσληψη αέρα όταν τρώτε, καταναλώνοντας μικρότερα γεύματα και τρώγοντας πιο αργά.

Μειώστε τα ανθρακούχα ποτά και τις τσίχλες, ειδικά αν είναι χωρίς ζάχαρη.

Δοκιμάστε να χρησιμοποιήσετε ένα ημερολόγιο φαγητού για να εντοπίσετε τις τροφές που σας προκαλούν αέρια και φούσκωμα.

Τέλος η εύρεση των τροφών που λειτουργούν καλύτερα για το έντερό σας είναι το πρώτο βήμα για τη μείωση του φουσκώματος και των αερίων.

 

Φούσκωμα: 8 βήματα για άμεση ανακούφιση - Aftodioikisi.gr

https://jenny.gr/

loading...

Σχόλια

σχόλια

Previous post

Πόριτζ: Γιατί ο χυλός βρώμης είναι το απόλυτο superfood πρωινό και ποια είναι η ιδανική μερίδα;

Next post

Η δίαιτα εξπρές της Ιωάννας Μαλέσκου: Το πρόγραμμα διατροφής που τη βοηθάει να παραμένει σταθερή στα κιλά της