Αλμυρες συνταγές

Αυτά τα τέσσερα πρωτότυπα σάντουιτς θα σας χορτάσουν θρεπτικά

 

Αυτά τα τέσσερα πρωτότυπα σάντουιτς θα σας χορτάσουν θρεπτικά

 

 

Οι παλιοί έτρωγαν ψωμί, τυρί και ελιές για να χορτάσουν, αλλά στις μέρες μας ένα σάντουιτς που σέβεται τον εαυτό του χρειάζεται να έχει λίγη περισσότερη δημιουργικότητα.

 

 

Το σάντουιτς είναι το πιο ευέλικτο και χορταστικό σνακ και, όσο λιγότερο υπακούει σε υποτιθέμενους κανόνες περί της παρασκευής τους, τόσο πιο πετυχημένα είναι. Η λογική είναι ότι βάζουμε ό, τι έχουμε ή ό, τι θέλουμε ανάμεσα σε δύο φέτες ψωμί. Μπορούμε, όμως, να αντικαταστήσουμε το ψωμί και με άλλο συναφές προϊόν: μποτούμε, ας πούμε, να ανοίξουμε και να γεμίσουμε ένα κρουασάν ή να αντικαταστήσουμε τις φέτες του τοστ με pancakes. Ακόμα, για τις στιγμές που πεινάμε πολύ, μπορούμε να φτιάξουμε σάντουιτς με τρεις φέτες ψωμί, σαν εναλλακτικό club sandwich!

Ο σεφ και gastro-writer Δημήτρης Παπαζυμούρης πιστεύει ότι «μπορείς να βάλεις φρούτα, μαρμελάδες, τσάτνευ, σάλτσες, ξηρούς καρπούς, να κάνεις απροσδόκητες συνθέσεις, να φτιάξεις κλειστά και ανοιχτά σάντουιτς, να κάνεις εντέλει πραγματική γαστρονομία ανάμεσα σε δυο φέτες ψωμιού».

Τέσσερα «εναλλακτικά», αλλά πανεύκολα στην προετοιμασία τους και πραγματικά θρεπτικά σάντουιτς είναι τα παρακάτω.

Ανοιχτό σάντουιτς με πέστο και ντομάτα ή με τυρί μετσοβόνε, καραμελωμένο κρεμμύδι και καρύδια

Ιδανική επιλογή για ένα σπιτικό brunch, ακόμα και για το πρώτο πιάτο σε ένα comfort, κυριακάτικο τραπέζι. Λίγο ωμό ελαιόλαδο και φρεσκοτριμμένο πιπέρι από πάνω θα κάνουν την διαφορά. Αν, πριν απλώσετε τα υλικά, βάλετε λίγο βούτυρο αγελάδος στο ψωμί, τότε μιλάμε για μπουκιές με τα μάτια κλειστά.

Φρυγανίστε το ψωμί πριν αρχίσετε να δημιουργείτε το σάντουιτς για πιο τραγανές μπουκιές.

Μαύρο ψωμί, blue cheese, αχλάδι, μαύρες και ξανθές σταφίδες και καρύδια

Αυτό το γκουρμέ σάντουιτς μπορεί να αποτελέσει κάλλιστα το πρωινό σας: φρούτο, τυρί, ξηροί καρποί και οι φυτικές ίνες του ψωμιού είναι ό, τι χρειάζεστε. Επίσης, είναι πολύ πιο ενδιαφέρον από τον βαρετό συνδυασμό ψωμιού-τυριού-αλλαντικού. Αν σας λείπει το κρέας, μπορείτε να προσθέσετε λίγο προσούτο-αλλά πραγματικά περιττεύει.

Κρουασάν με σολωμό, κατίκι δομοκού ή cottage cheese, ρόκα και lime

Προμηθευτείτε από τον φούρνο κρουασάν βουτύρου και δείτε τα να αποκαλύπτονται στον ουρανίσκο, συνδυάζοντάς τα με αλμυρές τροοφές. Εκτός από το ότι ένα καλό κρουασάν με μπέικον και αυγό αποτελεί άριστη επιλογή για γεύση και χόρταση δύο σε ένα, η εκδοχή με τον σολωμό και την ρόκα θα σας ενθουσιάσει. Λίγες σταγόνες lime θα ισορροπήσουν την «ψαρίλα» και θα δροσερέψουν την κάθε σας μπουκιά. Την ίδια δουλειά κάνει φυσικά και το λεμόνι.

Χωριάτικο φραντζολάκι τουρλού

Μέσα σε αυτό το νόστιμο ψωμί, μια κουταλιά ελαιόλαδο και μερικά  τσιγαρισμένα υλικά γνώριμά μας, όπως κοοκύθι, μελιτζάνα, ντομάτα και καρότο θα δημιουργήσουν την αίσθηση κυρίως πιάτου. Λίγη φέτα τριμμένη από πάνω επιβάλλεται, ενώ για τους μερακλήδες λίγο χωριάτικο λουκάνικο θα απογειώσει αυτό το ελληνικό, ζουμερό σάντουιτς.

 

 

πηγη

loading...

Σχόλια

σχόλια

Previous post

Το φαγητό των Αρχαίων Ελλήνων – Οι διατροφικές συνήθειες των προγόνων μας

Next post

Τροφές πλούσιες σε πρωτεΐνη για εύκολο και γρήγορο αδυνάτισμα